zondag 31 oktober 2010

natuur foto's in het AWD



Een paar dagen in het amsterdamse waterleidingduinen.
de eerste dag begon ik bij panneland.
Dag twee zie je bij de foto's van dag twee hier onder.

  Aan het begin van mijn tocht kwam ik dit damhert tegen hij zat heel rustig in het gras.
                                Toen ik verder liep kwam ik deze vier vrouwtjes tegen.
                    Maar bij vrouwtjes horen mannetjes dus liep deze er mooi voor.
                                           Op naar de vrouwtjes
                                Twee zielen een gedachten.
 Ik weet wat hij denkt: misschien ziet hij mij niet als ik achter de tak ga staan.
                                           Hee een foto camera.
                                         Dat was een.
                                      Twee en een kleintje? Had ik niet verwacht.
                                           vluchten achter de duin.
            laten we eens een ander pad proberen kijken of we nog wat herten zien.
                                           ik blijf huppelende herten leuk vinden.
                                           Toen liepen er twee herten naast ons.


Op de terugweg bijna bij de auto. Toen kwam dit hert te voorschijn. 



Dag twee in de amsterdamse waterleidingduinen. Ingang oase
                                           Dit is het pad wat we gaan lopen.
                                           Tussen de takken maar je ziet hem wel.
  Dit hert kon ik gewoon zo mooi op de foto zetten. Ik heb alleen niet zo'n grote telelens
                                De bosjes zaten half in de weg om ze goed op de foto te zetten.
                               Aan de overkant van het kanaal zag mijn vader dit hert nog.
                      Dit is een verrotte zwartwordende bovist ik ging voor de rood met witte stippen maar die vond ik niet.
Toen waren we alweer op de terugweg en kwamen we dit hert ook nog tegen. Van hem heb ik ook meer foto's zie hier onder.
 De tijd gaat snel als je het naar je zin hebt we zijn om 5:15 opgestaan dat is pas vroeg!! Toen waren we om 7:00 bij de ingang oase. Nu is het 8:10.
                                          Hij loopt achter zijn vriend aan.
                                          Hij ziet iets.
                                          Hij gaat even eten.
                                          Hij wil wel wegrennen.
                                          Hij hoort mij.
                                          Hij blijft voor de zekerheid even staan.
                                          En hij draait zich om.
                                          En loopt weer terug.
                                          Nog twee tellen en dan rent hij heel snel weg.
Nu loopt hij weer het bos in.
                                          Een koolmeesje.
                               Het lijkt wel of hij van die tak af valt maar dat is niet zo hoor.(dit is een goudhaantje)
                                          Dit is een goudhaantje ondersteboven.
                                          En dit is dezelfde goudhaan alleen vliegt hij naast de tak.
Een hert in de verte op de foto.
                      Zien jullie het hert? Ik wel maar ik weet waar, en jullie niet. Zoeken maar!!
                           Ze ziet me staan snel nog een foto maken voordat ze weg rent.
                                En toen waren we weer bijna waar we begonnen.

                                          En toch nog twee herten dat zie ik niet vaak.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten